Bliv en del af et dedikeret lufthavnsteam i Billund og planlæg udsendelser af udlændinge uden lovligt ophold

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at arbejde med at planlægge og gennemføre udsendelser af udlændinge uden lovligt ophold i Danmark? Så bliv vores nye kollega i 3. Hjemrejsekontors lufthavnsteam i Billund.

Om stillingen
3. Hjemrejsekontor varetager bl.a. opgaver i relation til planlægning af udsendelser af EU-borgere og 3. landsstatsborgere, der skal udsendes til EU/EØS lande. Herudover varetager vi tværgående opgaver, vedrørende indberetninger af indrejseforbud og kontrolopgaver på opholdsområdet.

Du bliver en del af vores lufthavnsteam, der har kontor i Billund Lufthavn. Teamet består af 4 medarbejdere, hvis kerneopgave er at gennemføre udsendelser af udlændinge uden lovligt ophold i Danmark – hovedsageligt fra Billund Lufthavn, hvor du også får arbejdssted. Der vil også være udsendelser fra andre grænseovergange, herunder fra Padborg.

Dine arbejdsopgaver
Du vil stå for at følge udlændingene til flyet og registrere, at de er udrejst som planlagt. I den forbindelse vil du skulle stå for de praktiske opgaver, der er forbundet med eller opstår under udsendelsen, det kan f.eks. være at:

  • forkynde myndighedsafgørelser
  • sikre at udlændingen får sin bagage med
  • lave udrejsereferat
  • håndtere den afsluttende sagsbehandling i det digitale sagsbehandlingssystem
  • samarbejde med politiet, der ved udsendelsen af frihedsberøvede udlændinge står for transporten til lufthavnen og er til stede under gennemførelsen af udsendelsen
Herudover vil du også skulle foretage konkret sagsbehandling i forhold til planlægning af udsendelser af EU-borgere og 3. landsstatsborgere, der skal udsendes til EU/EØS lande uden for Dublinforordningen, sammen med kontorets øvrige medarbejdere.

Din arbejdstid kan komme til at ligge uden for almindelig dagsarbejdstid, hvilket betyder at du kan forvente at arbejde i weekender og andre gange tidlig morgen eller aften. Arbejde uden for almindelig arbejdstid kan løbende ændre sig, bl.a. henset til ændringer i den kommercielle flytrafik, udsendelserne, rammerne for opgaveløsningen mv.

Efter nærmere aftale vil du kunne komme i betragtning til at forestå ledsaget udsendelser, hvor Hjemrejsestyrelsen oftest i samarbejde med politiet ledsager en udlænding hele vejen til destinationslandet.

Om dig
Du har en relevant baggrund, f.eks. en kontoruddannelse, og det er en fordel, hvis du har erfaring med lettere sagsbehandling. Derudover forventer vi, at du:

  • har lyst til at arbejde med mennesker i en vanskelig situation
  • er robust, ansvarlig og udviser modenhed og professionalisme
  • er i stand til at holde overblik og håndtere pressede situationer
  • er fleksibel – da udsendelser kan ligge på skæve tider af døgnet og ugen
  • har kørekort til personbil
Om os
3. Hjemrejsekontor består af 29 engagerede og dygtige medarbejdere. Vi værdsætter vores gode kollegaskab og bidrager alle til en arbejdskultur, som er kendetegnet ved fagligt engagement og socialt sammenhold.

Du får en dagligdag i tæt samarbejde med lufthavnstemaets 3 øvrige dedikerede medarbejdere, hvor der er fokus på høj faglighed, et godt kollegaskab og en rar omgangstone.

3. Hjemrejsekontor er den del af Hjemrejsestyrelsen, som hører under Udlændinge- og Integrationsministeriet og varetager opgaver vedrørende hjemrejser for udlændinge i udsendelsesposition. Du kan læse mere om Hjemrejsestyrelsen her.

Yderligere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Merethe Nord Philip på telefonnummer 30 65 77 64 eller på e-mail meph@hjemst.dk, eller souschef Kirstine Korsager Christofidi på telefon 30 65 76 93 eller på mail kkoc@hjemst.dk.

Er du vores nye kollega?
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, CV, eksamensbevis mv. senest tirsdag den 13. august 2024.

Vi forventer at holde samtaler i uge 34.

Løn – og ansættelsesvilkår
Du ansættes som kontorfunktionær efter OAO-S-Fællesoverenskomsten og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK). Der er mulighed for at forhandle tillæg, der matcher dine kvalifikationer.

Ansættelsesområdet er Udlændinge- og Integrationsministeriet med tilhørende institutioner, og arbejdsstedet er Hjemrejsestyrelsen, Passagerterminalen 10, 7190 Billund.

Stillingen er en fast stilling på fuldtid med gennemsnitligt 37 timer om ugen.

Du skal påregne, at din arbejdstid er placeret uden for almindelig dagarbejdstid, og du omfattes derfor af kapitel 2 og særbestemmelserne i kapitel 4 i Statens arbejdstidsaftale.

Politiets Efterretningstjeneste vil gennemføre et sikkerhedstjek af din person, så vi i Udlændinge- og Integrationsministeriet kan vurdere, om du er egnet til at varetage stillingen. Du skal løbende kunne bestå et sikkerhedstjek under hele din ansættelse. Du kan læse om, hvordan vi behandler dine persondata her.

Ligestilling i alle dens aspekter er vigtig. Derfor opfordres alle interesserede uanset etnisk tilhørsforhold, religion, køn, alder og lign. til at søge stillingen. Udlændinge- og Integrationsministeriet er medlem af Foreningen Lige Adgang.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Hjemrejsestyrelsen, Birkerød Kongevej , 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6085975

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet