Fuldmægtig søges til Økonomi i Naturstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Til vores Budgetteam i Økonomienheden søger vi en fuldmægtig, der skal arbejde med økonomistyring og projekt-/ procesledelse. Så har du viden om/ erfaring med processer, projektledelse og økonomistyring, og har du gode samarbejdsevner, tænker helhedsorienteret, kommunikerer tydeligt i tale og på skrift samt er analytisk og løsningsorienteret, vil vi gerne se din ansøgning.

Der er politisk fokus på naturen, friluftslivet, klimamålsætninger og –tilpasninger. Det er vigtige elementer for Naturstyrelsens virke og den forandring, som Naturstyrelsen i disse år er i gang med. Og disse forandringer betyder markante ændringer i vores økonomistyring. Derfor har vi brug for dig, som gerne vil være med i denne udvikling.

Naturstyrelsens økonomi er sammensat, kompleks og kræver god økonomistyring med henblik på at opretholde sikker drift og god implementering af de mange politiske initiativer.

Der arbejder ca. 700 medarbejdere i Naturstyrelsen, hvoraf størstedelen er ansat på vores 16 lokale enheder rundt i landet samt i Kystdirektoratet i Lemvig. Budgetteamet, der er en del af Økonomienheden, er placeret på hovedkontoret i Randbøl. Budgetteamet er overordnet ansvarlig for Naturstyrelsens økonomistyring.

Økonomienheden består af 35 medarbejdere, herunder en kontorchef og 3 teamledere. Ud over Budgetteamet er der et Regnskabsteam og et Bygningsteam. I Budgetteamet er der 13 kolleger (heraf 3 studentermedhjælpere).

Om jobbet
Du vil blive tilknyttet Budgetteamet, hvor du bl.a. vil få til opgave at sikre implementeringen af Naturstyrelsens finansieringsplan for de kommende år og gennemføre delprojekter, der sikrer tilpasning af styrelsens økonomistyring til de nye opgaver. Du vil dermed få en central rolle i organisationen og have en stor kontaktflade med mange gode kolleger. Der er et højt fagligt niveau i Økonomienheden, hvor det sociale og trivsel vægtes højt.

Budgetteamet er et fagligt stærkt team, der løser komplekse opgaver med spændende faglige udfordringer inden for økonomistyring. Vi arbejder både med korte deadlines og med udvikling- og driftsopgaver med længere tidshorisont.

Naturstyrelsen er en del af Miljøministeriet, og der er gode udviklingsmuligheder indenfor såvel styrelsen som ministeriet som helhed.

Opgaver
Du kommer til at arbejde med økonomistyring, hvor du sammen med kolleger skal tilrettelægge robuste processer for økonomistyringen både generelt og inden for specifikke sager.

Dit fokus vil være på implementering af Naturstyrelsens finansieringsplan for de kommende år, projektledelse af delprojekter med henblik på at forbedre økonomistyringen samt varetage økonomistyringen af enkelte mindre driftsbevillinger.

Din profil
Vi forventer, at du har en økonomisk orienteret uddannelse på kandidatniveau, erfaring med proces-/ projektledelse samt viden om eller erfaring med økonomistyring i en politisk styret organisation.

Vi lægger desuden vægt på:

  • Proces- og/ eller projektledelse. Du har erfaring med at drive processer og projektledelse, og du har måske en projektlederuddannelse.
  • Samarbejde. Du er god til at skabe relationer, samarbejde, og du begår dig godt på alle niveauer i en flad organisation.
  • Styring. Vi har central styring og decentral ledelse, så det er vigtigt, at du forstår vigtigheden af at være i tæt dialog med de budgetansvarlige i organisationen.
  • Kommunikation. Du kommunikerer tydeligt i tale såvel som på skrift. Du formår at gøre svært stof nemt tilgængeligt, samt at du formår at udarbejde et godt beslutningsgrundlag.
  • Løsningsorienteret. Du arbejder systematisk, har en analytisk tilgang til dine opgaver, og du får opgaverne afsluttet.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten).

Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner med tjenestested på Naturstyrelsens hovedkontor, Førstballevej 2, 7183 Randbøl.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, opfordrer vi dig til at ringe og høre nærmere ved teamleder for Budgetteamet Per Lynge Jensen, tlf. +45 91 32 95 42 eller økonomichef Kim Røjgaard, tlf. +45 93 59 71 46.

Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 6. september 2023.

Rekrutteringsforløb
Første samtale forventes afholdt den 12. september 2023. Hvis nødvendigt afholdes en anden samtale den 14.september 2023.

Tiltrædelse forventes den 1. november 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Billund Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Naturstyrelsen, C/O Gjøddinggård Førstballevej 2, 7183 Randbøl

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171557&DepartmentId=6163&MediaId=3649&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5892706

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet