Fremtidens borgerservice

Profilbillede
dato

Er der noget som hele den her corona pandemi har lært os danskere, så er det at kunne omstille sig. Her har det dog ikke kun været den enkelte borger eller virksomhed, der har skulle tilpasse sig til en anderledes hverdag, men også offentlige instanser rundt omkring. 

Den 27. august 2019 påbegyndte byrådet i Billund Kommune derfor et nyt projekt, kaldet “fremtidens borgerservice”. Projektet skulle se på hvordan byens borgerservicefunktioner fungerede, samt hvordan disse fremover kunne optimeres bedst muligt, til fordel for borgere såvel som Kommunen.  

For hvad forventer borgerne I Billund Kommune egentlig i forhold til borgerservice i fremtiden? 

For at Billund Kommune har kunne svare på dette spørgsmål, valgte de at invitere borgerne til en åben dialog den 14. og 18. november 2019. Her kunne alle på lige fod med hinanden, komme med forslag til forbedringer men naturligvis også stille spørgsmål til projektet. 

Nyt system

I forbindelse med at Billund Kommune igangsatte projekt “fremtidens borgerservice”, valgte de også at opgradere deres systemer. Med input fra borgerne, blev det nemlig klart for kommunen at der i højere grad, var nødvendighed for dette. 

Ved at Billund Kommune har forbedret deres systemer, har de også gjort således at borgerne fremover vil kunne booke tid online fremfor at møde fysisk op og risikere at skulle stå i kø. På den her måde kan de derfor nøjes med blot at møde op til den aftalte tid på borgerservice. Tiderne vil kunne bookes på Billund Kommunes hjemmeside, på standere på rådhuset, borgerservice i Magion eller Billund Centret.

Kilde: Redaktionen